maandag 6 juni 2016

Lekker smullen





Naast het genieten van het aangename klimaat hier in Thailand, geniet ik ook volop van het heerlijke eten, vaak doe ik dat samen met een Thaise vriendin. Hier een kleine greep van mijn favorieten gerechten.











Soms knutsel ik zelf een gerecht in mekaar, gewoon losse onderdelen kopen (augurken, tomaten, rijst, gebakken of gekookte eieren, chilipeper, oestersaus) snijden en alles bij elkaar gooien en op smaak brengen.

Ook kun je in bepaalde supermarkten (Big C en Tops) kant en klare maaltijden kopen voor weinig geld, deze warm je thuis op in de magnetron. Je kunt ze overigens ook koud opeten.




In tegenstelling tot mijn eerdere verblijven in Pattaya, ben ik pas één keer vegetarisch gaan eten bij Five Star J Restaurant. Het was voorgaande jaren mijn favoriet vegetarisch restaurant, maar sinds er een nieuwe eigenaar in zit, een nieuwe kok, het interieur gemoderniseerd is (en ook de prijzen), is de trek in lekker vegetarisch eten bij mij verdwenen. Soms loop ik er nog wel eens langs tijdens mijn wandelingen, het is er meestal akelig leeg. Waarschijnlijk ben ik niet de enige die er zo overdenkt!


---
pmc © 6 juni 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.