zaterdag 20 augustus 2016

Constant - Cobra Museum



Mijn museumkaart is weer automatisch verlengd voor een jaar, dus hoogste tijd om er weer gebruik van te maken aangezien ik vaak voor langere tijd in het buitenland zit. Ik heb een lijstje gemaakt met tentoonstellingen die ik graag de komende weken wil zien.
Vandaag staat het Cobra Museum in Amstelveen op het programma met een tentoonstelling van Constant, volgende week ga ik ook nog naar het Gemeentemuseum in Den Haag, deze heeft ook een tentoonstelling van Constant, genaamd ´New Babylon´.

Wie is Constant?

Constant Anton Nieuwenhuys (Amsterdam, 21 juli 1920 – Utrecht, 1 augustus 2005), volgens de burgerlijke stand Nieuwenhuijs was een Nederlands beeldend kunstenaar, auteur, muzikant. Hij was een vooraanstaand lid van de kunstbeweging Cobra en naast kunstschilder ook ontwerper van visionaire architectuur onder de naam 'New Babylon'. Hij signeerde zijn werk met Constant en werd overal met deze voornaam aangeduid.















---
pmc © 20 augustus 2016

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.