zondag 4 september 2011

Het intieme speeksel

Jouw schoonheid gloeit
en je borst wordt helemaal zacht,
wij beknabbelen elkaar
tot de dauw ons wekt
tot de zoete geur van jouw lichaam mij
bedwelmt,
Op dat moment
verberg ik mezelf in de zoete geur
Je parfum biedt me een schuilplaats
Zo word ik kleiner en kleiner
In de adem van jouw borst
in het uitsterven van jouw rilling
In de gloeiing van jouw intieme speeksel
dat nu mijn hart bereikt heeft.

Hashem Shafiq

---

Hashem Shafiq staat bekend als een van de belangrijkste dichters van de Iraakse poëzie uit de jaren ’70. Shafiq werd geboren in Irak in 1950, maar verliet zijn land in 1978 om te werken als journalist en schrijver in Libanon, Syrië, Frankrijk en Cyprus. Hij vestigde zich uiteindelijk in Londen. Daar bracht hij bundels uit als: “Poèmes Affectueux”, Lunes Domestiques” en “Fleurs de Henné”. Hashem Shafiq probeert in zijn gedichten op unieke wijze de liefde te vertalen in poëzie. Hij staat erom bekend zijn gedichten in een heel duidelijke en heldere taal te schrijven, doordrongen van een uitermate grote lyrische schoonheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.