woensdag 23 december 2020

SEH




Vandaag was ik voor controle bij de polikliniek Hematologie. De uitslagen van het bloedonderzoek waren gezien de omstandigheden redelijk, nog geen gekke uitschieters. Ik vertelde de arts dat de bloedtransfusie van afgelopen vrjdag geen succes was en dat ik me nu wel ernstige zorgen maak over mijn hoge hartslag, deze was de afgelopen gemiddeld 155 slagen p/m dag en nacht. De arts heeft dit gecontroleerd en onmiddelijk de cardioloog gebeld, deze heeft me toen aangemeld bij de Spoedeisend hulp voor verder onderzoek.

Ik werd netjes met een rolstoel naar de SEH gebracht, daar moest ik op een bed plaatsnemen en werd aangesloten aan allerlei apparatuur, ook werd er een ECG gemaakt. Mijn bloeddruk was erg laag en mijn hartslag extreem hoog. Na twee uur kwam de cardioloog en bekeek de gegevens. Ondertussen was mijn hartslag gedaald naar 100 p/m, bij aanvang was deze nog 160 p/m. Wat nu precies de oorzaak is, wist de cardioloog ook niet. Waarschijnlijk heeft het te maken dat ik veel vocht vasthoud. Mocht ik weer last hebben van een te hoge hartslag, kan ik een speciaal nummer bellen van de SEH.

---
pmc © 23 december 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.