maandag 3 januari 2011

De wachtruimte

De sfeer in de wachtruimte van hematologie/oncologie was gespannen en uiteenlopend.
Voor de een was er nog hoop, voor een ander komt het einde steeds dichterbij.
Nieuwe gezichten en oude bekende zaten in afwachting op wat het nieuwe jaar hen zal brengen.

Van een afstandje bekeek ik de nieuwste haarmode,
de een was kaal en bij een ander kwamen voorzichtig de eerste donsharen weer tevoorschijn.
Sommige bedekte liever hun aftakeling met een muts of een pruik.

De uitslag van mijn behandeling viel vandaag negatief uit.
Over zes weken hoop ik op positief nieuws.
Ik moet nog even wachten,
gewoon lekker thuis in een sfeervolle omgeving met warme vriendschappen om me heen.

---
pmc © 3 januari 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.