dinsdag 21 januari 2014

Een UPDATE vanuit Thailand



Bijna halverwege mijn verblijf in Zuidoost Aziƫ (Thailand, Cambodja en Vietnam), de tijd vliegt voorbij.

Hoe gaat het ondertussen met mij? Het gaat redelijk goed met mij op een paar kleine lichamelijke ongemakken na. Ik vermaak me prima en heb het reuze naar mijn zin. Alleen het weer valt op dit moment een beetje tegen. Vorig jaar was het namelijk veel warmer rond deze tijd van het jaar (overdag was het toen 34 graden en 's nachts 24 graden). In Pattaya waar ik me nu bevind is het overdag 28 graden en 's avonds zodra de zon weg is koelt het af tot 16 graden en soms wel minder. Dit heeft te maken doordat er vanuit China een koude noordenwind waait. De temperaturen zijn dus niet bepaald tropisch op dit moment. Dat betekent dat ik vooral 's nachts weer veel last heb van stijve en pijnlijke voeten. Volgens de weersvoorspellingen wordt het volgende week weer wat warmer omdat dan de wind gaat draaien en er vanuit het zuiden weer warme lucht in aantocht is. Ik ben benieuwd.

Volgende week (dinsdag 28 januari) vlieg ik via Don Muang Airport in Bangkok naar Phnom Penh (Cambodja) voor een vakantie van 14 dagen. Ik ben benieuwd gezien de huidige situatie in Bangkok of ik het vliegveld van Don Muang in Bangkok tegen die tijd kan bereiken. De Thaise televisie laat niet veel (live)beelden zien van de ongeregeldheden, meestal alleen foto's van de vreedzame momenten.

Op 29 november ben ik gestopt met roken en dat gaat nog steeds goed. Ik heb totaal geen behoefte meer in een sigaret (behalve nu, ik me eindeloos erger aan het toetsenbord en het stressen om iets zinnigs te schrijven). Ik ben wel een paar kilootjes zwaarder geworden, het lekkere eten is wel aan mij besteed. Een van de kleine lichamelijke ongemakken is de stoelgang. Sinds ik gestopt ben met roken heb ik geen natuurlijke stoelgang meer gehad. Gelukkig zijn er hier allerlei medicijnen vrij te koop om de volle darmen regelmatig te ledigen.
Ik wandel veel en ga regelmatig naar het strand. Met enkele Thaise vriendinnen maak ik regelmatig een uitstapje. Jammer genoeg is het zeewater op dit moment te koud om te zwemmen, waardoor ik veel last heb van mijn voeten. Vorig jaar was het in januari rond de 30 graden en nu is het amper 18 graden.






---
pmc © 21 januari 2014