vrijdag 28 februari 2014

Vietnam



Sinds dinsdag 25 februari weer in Vietnam. Gisteren een uitstapje naar Thrung An en de Bai Dinh Temple.
Komend weekend naar Ha long Bay en volgende week een trekking-tour in Sa Pa van 4 t/m 9 maart.
Op dinsdag 11 maart vlieg ik weer terug naar Bangkok, daarna nog 14 dagen Thailand en op 25 maart weer terug naar Nederland.

Het bevalt me uitstekend op dit moment in Hanoi. De mensen van het hotel zijn erg aardig en behulpzaam. Er valt zoveel te zien en ontdekken, dat deze twee weken te kort zijn. De volgende keer plan ik een verblijf voor vier weken en ga dan ook het zuiden van Vietnam bekijken.
Alleen het weer is op dit moment niet best, veel bewolking en regelmatig regent het ook, zoals vandaag. Bij de volgende planning moet ik daar rekening mee houden, misschien ga ik dan van half december tot half januari.
Ook met de viering van Chinese New Year moet je niet in Vietnam zijn. De mensen vieren het soms wel drie tot vier dagen. Dat betekent dat dan alles dicht is, ook de winkels en de restaurants. Soms zijn ze een dagje open en dan betaal je het dubbele dan normaal. De Vietnamezen slaan speciaal voor deze viering heel veel eten en drinken in, om het zo met de hele familie te vieren.

Voor degene die geïnteresseerd zijn hoe het mij vergaat tijdens mijn verblijf in Zuidoost Azië, je kunt mijn reisverslagen teruglezen en foto's bekijken op: Petra op reis in Zuidoost Azië - (www.petra-op-reis.nl)

---
pmc © 28 februari 2014