zondag 9 maart 2014

100

Vandaag heb ik precies 100 dagen niet meer gerookt. Ik ben trots op mezelf.

Ik moet eerlijk bekennen dat het begin moeilijk was, de hele dag zit die ene sigaret in je hoofd/systeem die je net van plan was om op te steken. Gelukkig heb ik niet toegegeven aan dat verlangen.
Omdat je een groot deel van je leven hebt gerookt, zal het ook wel de rest van je leven in je systeem blijven ondanks dat ik er nu geen behoefte meer in heb. Toch kan er zo maar ineens een moment komen, dat je zonder na te denken een sigaret opsteekt. Die gedachte heb ik soms nog wel. Kortom, het blijft moeilijk! Zeker omdat ik in het begin ook weer veel kilo's in gewicht toenam. Erg frusterend, dat zou bijna een reden kunnen zijn om weer te gaan roken.

Kalender 2014



Eigenlijk met tegenzin neem ik voor een goede kennis 10 pakjes Marlboro Lite mee vanuit Thailand. Het is dat hij mij ook geholpen heeft, anders zou ik het niet hebben gedaan.

---
pmc © 9 maart 2014