vrijdag 7 juli 2017

10 jaar oorsuizen



Vandaag precies 10 jaar geleden schreef ik voor het eerst over 'Tinnitus' (de medische term voor oorsuizen). Destijds was ik me ervan bewust dat het blijvend was, 24/7. In het begin van dat jaar toen ik er voor het eerst mee werd geconfronteerd, was het maar tijdelijk, na een paar uurtjes of de volgende ochtend bij het wakker worden was het weer weg. Het kwam vaker en sneller terug, de periodes tussen in werden steeds korter en op een gegeven moment was het een lange piep in mijn hoofd, soms als ruis op de achtergrond, maar vaak als een keiharde indringende scherpe piep.

Door het oorsuizen kan ik moeilijk tegen bepaalde geluiden, het geluid van sirenes van politie, brandweer en ambulances is erg irritant, dit geluid versterkt het oorsuizen. Ook boventonen van muziek is killing. Soms lig ik in bed en dan merk ik dat mijn hoofd mee beweegt met het geluid, als het ware als een kloppend hart. Ik hoopte dat het na enkele jaren zou verdwijnen, maar helaas. Ik zal er last van blijven houden tot aan mijn dood.

Tinnitus - Wikipedia

---
pmc © 7 juli 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.