woensdag 31 oktober 2018

Thailand

Bijna elke ochtend een mooie zonsopkomst, heerlijk genieten met een kopje koffie op mijn balkon.

Afgelopen maand was ik dus weer eens na lange tijd (8 maanden) in Thailand en morgen vlieg ik weer terug naar Nederland. Doordat mijn gezondheid me in de steek liet, was ik genoodzaakt om het voorjaar en de zomer in Nederland te verblijven. Normaal gesproken verblijf ik dan in Thailand. Deze korte 'vakantie' was dan ook om te kijken hoe het me met alle nieuwe aandoeningen en klachten zou vergaan, ver weg van het beschermde medische wereldje. Ik moet bekennen dat het bijna niks uit maakt of ik in Nederland ben of hier in Thailand, de klachten zijn hetzelfde. Het is hier dan wel weer warmer, wat voor mijn polyneuropathie prettiger is, maar voor mijn longaandoening maakt het weinig uit. Bij inspanning ben ik hier net zoveel benauwd als in Nederland. Wat wel aangenaam is de keren dat ik op het strand was, de zeelucht doet me goed. Ook het zwemmen ging best wel goed, zo tegen het einde van mijn verblijf is mijn conditie een stuk verbeterd.

In de periode van mijn verblijf, heeft het wel heel veel geregend, bijna elke dag met sommige dagen dat er abnormaal veel neerslag viel met de nodige overstromingen en wateroverlast. Het klimaat hier veranderd langzaam, waar het in bijvoorbeeld Nederland steeds warmer en droger word, regent het hier veel meer. Gelukkig blijft het wel nog aangenaam warm.
Deze keer geen lange wandelingen, maar noodgedwongen meer gebruik gemaakt van de 10 Bath taxi en de motorbike-taxi. Alleen korte stukje gelopen voor de boodschappen (maximaal 2 km op en neer).
Verder ben ik blij dat ik mijn eigen potje kan koken, ben dan ook erg blij met mijn balkon. Doordat ik moeilijk loop en mijn ogen slecht zijn, ben ik 's avonds nauwelijks ver weg van huis geweest voor een hapje en een drankje. Misschien de volgende keer als ik in december hier weer terug kom, Ondanks dat heb ik het naar mijn zin gehad.




















Na een mooie zonnige dag, ook een mooie zonsondergang.

---
pmc © 31 oktober 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.