donderdag 27 maart 2014

Jetlag



Het is vreemd om weer thuis te zijn na 15 weken Zuidoost Aziƫ. Bij binnenkomst in mijn huis leek alles zo klein, ik kon het laatste beeld voordat ik vertrok op 9 december 2013 niet meer oproepen. Het was even alsof ik het verkeerde huis binnen stapte wat misschien wel een beetje leek op dat van mij.

Doodmoe ging ik al gauw slapen, ik was meer dan 24 uur wakker en onderweg. Zo rond 21.30 uur lag ik weer in mijn eigen bed en om 02.30 uur was ik weer klaarwakker. In Thailand zou het 08.30 uur zijn geweest. Tijd om koffie te drinken en te ontbijten. Maar ik ben in Nederland, het is pikkedonker en het heeft geen zin om de straat op te gaan om koffie te drinken en ergens iets te gaan eten.
Gelukkig heb ik zelf koffie in huis, gisteravond bij terugkomst heb ik nog wat boodschappen gedaan. Ik kan na 15 weken weer een typisch Nederlands ontbijtje nuttige, zacht gekookt eitje, en (Wasa)crackertje met kaas en komkommer. Naast de koffie, vers geperst sinaasappelsap en een glaasje sojamelk van Alpro. Dat laatste heb ik wel gemist tijdens mijn verblijf in Zuidoost Aziƫ.

Na ruim 48 uur vanaf vertrek uit Thailand ben ik ook alweer 4 kg aangekomen. Eerst de hele terugreis in het vliegtuig weggesnoept en nu ik weer thuis ben, is mijn honger niet te stillen. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ook heb ik vreselijk trek in een sigaret. Deze keer heb ik wel heel erg last van een jetlag, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

---
pmc © 27 maart 2014