zaterdag 3 januari 2015

400

Nog de beste wensen en hopelijk een goed en gezond 2015. Moge alle wensen en voornemens uitkomen en slagen.

Voor degene die op 1 januari gestopt zijn met roken, het is voor mij vandaag precies 400 dagen geleden dat ik gestopt ben met roken. Het lijkt ook alweer een eeuwigheid geleden (29 november 2013 om 15.45 uur drukte ik mijn laatste sigaret uit in de asbak op mijn balkon). Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik toen van de ene dag op de andere gestopt ben, zonder hulpmiddelen, gewoon op karakter en doorzettingsvermogen. Soms vraag ik me af waarom niet eerder!

In het begin was het best wel moeilijk, de hele dag zit die ene sigaret nog in je hoofd/systeem die je net van plan was om op te steken. Gelukkig heb ik tot nu toe niet toegegeven aan dat verlangen. Met vlagen heb ik er soms nog last van als ik 's ochtends thuis mijn eerste kopje koffie drink of net na de lunch of het avondeten.

De antipathie tegen roken en de geur van een sigaret is inmiddels behoorlijk toegenomen. Soms loopt of fietst er iemand voorbij en dan ruik je weer de geur van een volle asbak.



---
pmc © 3 januari 2015