zondag 29 november 2015

2 Jaar



Het is vandaag precies twee jaar geleden dat ik op eigen kracht, zonder hulpmiddeltjes ben gestopt met roken.
29 november 2013 was toen een vrijdag, om 16.45 uur stak ik mijn laatste sigaret op. Na een paar trekjes hield ik het voor gezien. Bah, nooit meer roken.
In het begin was het niet makkelijk om de gemakzucht van het opsteken van een sigaret (na het eten en bij stress momenten) uit je systeem te halen. Ik ben blij dat ik nu niet meer afhankelijk ben van nicotine.


Om eerlijk tegen mezelf te zijn heb ik de afgelopen dagen een aantal keren trek in een sigaret gehad. Ik weet niet precies wat de aanleiding was. Waarschijnlijk werd ik geconfronteerd met stressmomenten van mijn eigen leven en dat van anderen. Je ziet bij een ander dat ze dan heel makkelijk een sigaret opsteken om te ontspannen. Gelukkig is mijn wilskracht nog sterk genoeg om nee zeggen en me niet laat verleiden tot het opsteken van een sigaret.

---
pmc © 29 november 2015