zaterdag 30 december 2017

30 december



Dit is bijna elke ochtend mijn uitzicht vanaf mijn balkon van mijn appartement in Pattaya. Dat is genieten en zo wil je elke ochtend wakker worden.

Lichamelijk gezien is het geen feest, geestelijk daarentegen geniet ik van mijn verblijf in Thailand en voel ik me gelukkig. De weegschaal is in balans, dat zou in Nederland heel anders zijn gezien mijn lichamelijke situatie op dit moment door de gevolgen van de Graft versus Host Disease (GvHD) na aanleiding van een Donor Lymfocyten Infusie (DLI).. Okee, leuk is anders, we doen het voor het goede doel. Ik wil nog even verder leven en er zijn heus wel ergere dingen in het leven waar je je druk om kan maken.

Vandaag is het alweer 11 jaar geleden dat mijn vader is overleden aan de gevolgen van longkanker, hij had geen kans om voor een langer leven te vechten. Na zijn diagnose was het binnen een maand afgelopen. Nou is Acute Myeloïde Leukemie (AML) ten gevolge van Myeloïde Dysplastisch Syndroom (MDS) ook geen vrolijke ziekte. Het is een ongeneeslijke ziekte die moeilijk te behandelen is, zeker in mijn geval omdat ik weer een zeldzame variant heb door een defect in mijn cytogenetica. Na mijn eerste behandeling in 2014, dit jaar voor de tweede keer weer dezelfde diagnose, namelijk AML t.g.v MDS net als in 2014. Gelukkig kan ik nog vreugde uit het leven halen ondanks dat het ook weer zo voorbij kan zijn.



---
pmc © 30 december 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.