woensdag 18 november 2020

CT-scan



Vandaag had ik een afspraak voor een CT-scan van het hart in het Imaging Centrum van het VUmc. Ik moest 1 uur voor de afspraak aanwezig zijn i.v.m het opnemen van de bloeddruk en het aanbrengen van een infuus voor de contrastvloeistof, verder mocht je van te voren geen koffie drinken en suikerhoudende drankjes. Bij een eventuele hoge hartslag krijg men extra medicijnen toegedient, dat was bij mij niet nodig. De CT-scan ging verder goed en vlotjes.
In de middag kreeg ik een telefoontje van de cardioloog, zij vertelde me dat het hart en de kransslagaders geen bijzonderheden vertoonde. Wel was er bij mijn longen op twee plaatsen afwijkingen te zien. Ik zal dus weer opnieuw een CT-scan krijgen, dit maal uitgebreid van de longen. De longarts is op de hoogte gesteld, ik ben benieuwd. Geen leuk nieuws dus.



---
pmc © 18 november 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.