zaterdag 25 november 2017

er-op-uit



Vandaag, zaterdag 25 november samen met een vriendin een dagje naar Maastricht geweest. We hadden allebei een Dagkaart (Dag Dal Vrij). Deze was een tijdje geleden bij de AH in de bonus voor 15 euro. Dit weekend was ook gunstig om te reizen omdat er relatief weinig werkzaamheden aan het spoor waren en gelukkig geen in de richting van Maastricht.
Het was erg druk in de trein en we waren niet de enige met de bonus Dagkaart van de AH. We zaten in een stiltecoupé, maar dat was een vreselijke vergissing. Dat doe ik echt nooit meer (als ik samen met iemand anders ver moet reizen). De eerste minuten vanaf het vertrek van Amsterdam Centraal was iedereen gezellig aan het kletsen op één meneer na. Deze liet al snel aan iedereen weten dat het een stiltecoupé is en dat iedereen zijn/haar mond moest houden. Twee-en-een-half uur tot aan Maastricht bleef het stil. Uit verveling ging ik via een kladblokje dat ik toevallig bij me had met mijn omgeving communiceren, het was hilarisch en al snel had ik de lachers op mijn hand.

Het was alweer een eeuwigheid geleden dat ik in Maastricht ben geweest, de laatste keer was namelijk in de zomer van 1990 met Preuvenmint. Vandaag een rondje binnenstad middels een stadswandeling via een plattegrond verkrijgbaar bij de plaatselijke VVV. Tijdens het wandelen regelmatig een tussenstop gemaakt om iets warms te drinken, het was namelijk stervenskoud voor mij, zo'n nare waterige kou. Natuurlijk ook weer eens diversen soorten echte Limburgse-vlaaien gegeten. Voordat we weer met de trein terug naar Amsterdam hebben we eerst nog heerlijk Thais gegeten bij Tabkeaw in de Rechtstraat op nummer 102, echt een aanrader. De terugreis was het wederom erg druk en gezellig, geen stiltecoupé deze keer, wel veel mensen met heel veel bagage. Het was een leuke dag ondanks dat ik af en toe te kampen had met vervelende pijntjes en bijwerkingen van een nabehandeling van de leukemie.

Vandaag was ook de verjaardag van mijn moeder, ze zou 88 jaar zijn geworden als ze niet in 2016 was overleden. Ik heb nog even aan haar gedacht, maar ik kan me geen leuke momenten meer herinneren.



---
pmc © 25 november 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.